Thursday, April 10, 2014

VITAMIN UNTUK KULIT SIHAT

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Semoga blogerr2 dalam keadaan sihat sahaja hendaknya :).. 

hari nie mama nak cerita serba sedikit tentang SET KULIT yang SIHAT... mama juga semakin obses nak jadi cantik.. hahaha Tips untuk mendapatkan kulit sentiasa sihat mestilah :

1) minum air putih 3 liter sehari...
2) air wuduk  bagi muslim adalah menjadi perkara wajib setiap kali bertemu dengan pengcipta nya
3) mandi..(3x sehari) 
4) losyen, moisturizer 
5) doa melihat cermin
6) supplement
7) tidur yang cukup 

Kulit yang cantik adalah impian setiap orang, lebih-lebih lagi kaum hawa. Kulit yang kusam, tak sekata, berjerawat dan pori-pori luas memang majoritinya akan melanda kita bila usia dianjak saban tahun. Untuk mengatasi masalah ini beralihlah kepada set kecantikan kulit Shaklee untuk wajah cantik berseri.

supplement yang mama cadangkan terdiri daripada vitamin B complex,  Vitamin E complex dan Vitamin C...sudah tentunya suplement dari SHAKLEE.... :) jangan skip pengambilan supplement...konsisten...ikut jadual yang diberikan...dan pengambilan air putih yang cukup...ini akan membantu menambahkan lagi kesihatan kulit anda


Vitamin B complex :
ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.

Vitamin C :
ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E :
terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Selamat mencuba :) pasti Cantik luar dan dalam... 

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Puan Eija
♥ sms/whatsApp: 019-9086965
♥ Emel : mizeija91@gmail.com atau wajajjc2734@yahoo.com
♥ Fb:  https://www.facebook.com/Szishoppe sila klik LIKE utk info terkini


No comments:

Post a Comment