Monday, May 12, 2014

PENAWAR SAKIT SENDI - Advance Joint Health Tablet Shaklee (AJHT)

Selalu terjumpa dengan pakcik atau makcik yang solat di masjid duduk di atas kerusi. Mungkin kerana rasa sakit hendak sujud. Saya cadangkan mereka yang terjumpa atau mempunyai saudara-mara yang mengalami masalah yang sama untuk mencuba AJHT Shaklee. 



PERBEZAAN SHAKLEE

Apa yang membezakan AJHT ini dengan produk kesihatan sendi yang lain di pasaran ? 


1. Tidak mengandungi KONDROITIN . Kondroitin yang lebih dikenal dengan nama Kondroitin sulfat adalah glikosaminoglikan (GAG) tersulfatisasi yang tersusun atas rantai gula bercabang (N-asetilgalaktosamin dan asam glukuronat). Ia biasanya ditemukan menempel pada protein sebagai bagian dari senyawa proteoglikan. Rantai kondrotin dapat memiliki lebih dari 100 gula individual yang dapat tersulfatisasi di setiap bagian variabel. Kondroitin sulfat merupakan komponen struktural penting penyusun jaringan kartilago dan berperanan dalam meningkatkan ketahanannya terhadap tekanan. Bersama dengan glukosamin, kondroitin sulfat digunakan secara luas sebagai suplemen makanan untuk mencegah osteoporosis

2. Mengandungi EKSTRAK BOSWELLIA yang diperolehi dari resin pokok Boswellia serrata, ekstrak botanikal ini mengandungi asid boswelik yang antara lain berfungsi menghalang tindakbalas kimia dalam otak yang melibatkan keradangan. Ia juga menghalang formasi leukotrien, kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi menyebabkan ketidakselesaan sendi.


3. Mengandungi ESKTRAK JAGUNG yang mana ia membekalkan sumber GLUKOSAMIN yang pekat. Menurut kajian supplemen yang mengandungi glukosamin menunjukkan glukosamin membantu meningkatkan pelbagai gerakan, mobility dan fleksibiliti. AJHT menampilkan glukosamin hidroklorid sumber yang paling tinggi konsentrasinya. Glukosamin dalam AJHT diperolehi 100% sumber sayuran dan bebas 100% sumber kekerang ( kebiasaan supplement sendi lain mendapat sumber glukosamin dari kekerang).


4. Mengandungi 100 % daily value ( nilai harian) VITAMIN C satu nutrient yang diperlukan bagi sintesis kolagen.

5. Mengandungi ZINK, KUPRUM dan MANNGANES – mineral surih ini diperlukan untuk membina tisu penghubung.



AJHT Shaklee sememangnya sesuai untuk orang tua yang mengalami masalah lutut dan sendi. Bawa pulang satu sebagai hadiah untuk orang tersayang hari ini.


Hubungi:

♥ FB Personal: Puteri Ayahbonda
♥ FB Page: SZI Shoppe
♥ Email : mizeija91@gmail.com
♥ Call/SMS/WhatsApp : 0199086965
♥ COD Area: Subang Jaya, Shah Alam & Petaling Jaya




No comments:

Post a Comment