Thursday, September 11, 2014

KECOH SOALAN BOCOR UPSR

sehari dua nie kecoh berita tentang tersebarnya soalan kertas UPSR sehinggakan Pihak KPM terpaksa membuat keputusan menangguhkan semula ujian Sains UPSR pada tahun ini kerana didapati telah dibocorkan oleh pihak yang tak bertanggungjawab.

Saya yakin ramai pihak yang kecewa dengan peristiwa yang berlaku, dan dalam masa yang sama juga mendedahkan 'apa sebenarnya' yang berlaku dalam dunia pendidikan kita sekarang ini.

Dan yang paling menarik perhatian saya tentulah soal etika pegawai yang menguruskan. Mana pegi amanah? Mana pegi rasa tanggungjawab? Memang ke laut!!!

Ter"emo" pulakan hihi.... meski pun anak belum duduki peperiksaan :)

JUJUR & AMANAH sgt Penting dalam kehidupan....

6 comments:

  1. Tulah kita pun tak faham dengan orang yang tak amanah ni...Kesian kat adik-adik yang dah exam tu..hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl ksian kat adik2 kena alami jugak la...

      Delete
  2. Sungguh bila org yg diberi tanggungjawab tidak amanah akan beginilah jadinya. Anak-anak kecil yg naif menjadi mangsa. Terkilan, geram, marah semua ada bila hal begini terjadi. Moga ada pembalasan yg sepatutnya kepada insan yg tak bertanggungjawab dan tak amanah itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp yang pelik nya,,, org yang berpendidikan yang buat... tak rasa bersalah pun kan... sb nya bkn skali nie dah byk kali

      Delete