Wednesday, October 22, 2014

KELEBIHAN KOLAGEN SHAKLEE (KOLAGEN DARI SUMBER IKAN)

Kolagen adalah perkara yang paling penting untuk menjaga tubuh yang muda dan sihat dalam kehidupan kita. Kini, anda boleh melihat begitu banyak jenis produk kolagen di kedai-kedai, hakikat kolagen ini datang dalam pelbagai jenis


Kenapa ikan? bukan udang atau ketam ?

Kolegen diekstrak daripada ikan telah diiktiraf sebagai selamat dan jauh dari penyakit jangkitan. 5 kelebihan yang ada pada kolagen dari sumber ikan ialah :

  • Mudah diserap - kerana ikan mudah dan cepat untuk mencerna dan menyerap. Kolagen ikan mempunyai kandungan hydroxyproline rendah dan suhu penyahaslian. Jadi kolagen ikan adalah lebih cemerlang dalam penghadaman dan penyerapan berbanding daging babi dengan daging lembu dan kolagen.
  • Tiada bau - Kolagen haiwan adalah yg berbau busuk di atas kepekatan 3%, tetapi marine collagen( ikan) kurang bau walaupun dalam kepekatan kira-kira 10%.Ini membolehkan kita untuk membuat kolagen dengan kepekatan yang tinggi yang mempunyai penghadaman yang baik dan penyerapan.
  • Bebas Lemak - Kolagen haiwan yang dibuat oleh daging lembu dan / atau kulit babi adalah sangat sukar untuk membuang Kalsium dan bahan-bahan lemak. Tetapi kolagen ikan tidak mempunyai kalsium atau lemak tinggi, ini bagus untuk mereka yang diet atau mempunyai tekanan darah tinggi .
  • Keserasian - Kolagen ikan sesuai digabungkan dengan pengambilan makanan lain tetapi tidak pada kolagen lain
  • Keselamatan - Sekiranya kita terambil kolegen ikan yang berlebihan, ianya selamat kerana kolagen ini tidak tersimpan dlm badan. Ia keluar melalui air kencing dan peluh sebagai resolusi nitrogen tanpa terkumpul di dalam badan.
Jom Order!! 0199086965 mama eija


No comments:

Post a Comment