Thursday, October 2, 2014

Kenali Soya Shaklee

Assalamualaikum,, Untuk hari ini, mama nak ajak anda berbincang dengan satu produk shaklee yang paling cool dalam dunia, iaitu ESP Shaklee. Oklah, tapi kita pergi satu persatu melalui gambar yang disediakan oleh Shaklee Malaysia !!! mama dan husband juga adalah peminat tegar ESP Shaklee

       1) Soya Berasal Dari Asia
 apapun sebenarnya, soya berasal dari Asia, dan boleh tengok wikipedia sendiri, kalau tengok perenggan ni, memang soy bean tu memang dari asia, petikan sedikit dari wikipedia:



Tapi macam biasalah, ada yang kata soya ni agenda yahudi dan macam macam lagi, bab soya ni memang ramai yang gaduh lagi lagi diorang kata soya ni bahaya. Tapi yang bahaya sebab soya telah melalui proses modifikasi genetik, atau GMO, tapi soya shaklee tak macam tuh.



2)  Kelebihan ESP Shaklee
Kelebihan dia banyak tengok kat atas tuh, hahaha, antaranya takda lemak tepu, bebas kolestrol dan juga sumber terbaik kalsium dan zat besi. Soya shaklee pun rendah kalori, bagus bagi mereka yang hendak diet. Hooo, mantap. Kalau ada yang kata soya shaklee menggemukan, memang dia silap, sebab dah terang terang kata takda kolestrol dan lemak tepu.



3) Khasiat susu dan telur ?
Tak bolehlah nak kata dia ni boleh lawan telur dan susu biasa, tapi memang ESP Shaklee boleh memberikan khasiat yang sama dengan susu dan telur, jadi satu hidangan boleh memberikan 14g protein, 8gram karbohidrat dan 500mg kalsium. bagus tak ?



4) Bertenaga ke minum ESP Shaklee
Ye memang membantu, sebab tulah ianya dikenali sebagai Energizing Soy Protein. Nak tahu kenapa? salah satu sebab ianya ada 9 sumber asid amino, di mana ianya mengstimulasi otot dalam badan kita supaya aktif dan kekal bertenaga. ESP juga mengandungi kandungan gula yang dilepaskan secara perlahan lahan, kalau cepat sangat rembesan gula, itu yang jadi penat sebab tenaga semua dah guna.

5) Kenapa ianya Penting Untuk Ibu Hamil ?

hahahah, satu soalan yang mencabar jugak. Penting ke ? sangat penting, sebab ibu hamil perlukan sumber protein yang banyak, lagi lagi khasiat itu diperlukan oleh ibu dan anak itu sendiri. Jadi, perngiraan sumber protein yang diberikan ialah seperti dalam gambar di atas. Memang best ESP ni menjadi pelengkap dalam set ibu hamil, di mana kalsium antara satu elemen utama yang perlu diambil oleh ibu mengandung.


Bagaimana Nak Order??

Mudah sahaja terus hubungi mama sendiri melalui Hotline 0199086965 sms/wssap pun ok..
Atau Pm sahaja mama di Facebook https://www.facebook.com/Szishoppe?ref=hl like page mama juga ya.. boleh email : Mizeija91@gmail.com


No comments:

Post a Comment