Friday, October 3, 2014

KUDA HITAM KESAYANGAN

Assalamualaikum & Selamat Petang Blogger,,,,,

Di kala 1 malaysia heboh membicarakan tentang kenaikan harga RON 95, mama juga turut sentap tapi kita tak dapat menghalang kenaikan harga petrol & barangan kegunaan harian,, malahan mama mesti cari jalan untuk meningkatkan taraf hidup serta berjimat cermat dalam penggunaan hihihi... alhamdulillah mama bersyukur kerana pemberian kuda hitam dari en husband yang mama idam2kan selama ini sangat berguna tatkala harga petrol melambung2 :)

teman ke ofis hari-hari
Sebelum nie selalu berebut kuda hitam dengan en husband,, dua-dua tak nak drive. hihi en. husband tak sanggup nak redah jem kalu drive.. mama pula kalu terlewat mesti nak bawa si kuda ni.. kalu kereta nak kena running engine la ape la... lambat! lagipun ofis dekat je.. naik kuda hitam ni dalam 2 minit.. jalan kaki 5 minit, kalu drive ada 7 minit, nak running engine, nak parking, nak buka pintu kereta.. adui leceh! haha.. ok sekarang dah tak da rebut-rebut lagi.. sorang satu dapat :)

bukan itu saja cara mama atasi kos hidup yang semakin tinggi, ada lagi tau.. nanti kan perkongsian pada entri akan datang (ceewahhhh,, ada ke yang nak tau?? hihi)

Babai,,, ^_^

with love
mama eija

2 comments:

  1. penjimatan tu mmg kita sendiri yg kena buat ... utg ada kuda hitam . done follow back (18)

    ReplyDelete